Just Dance 2023 Editie Review (Switch eShop)

2023 staat voor de deur, wat, zo blijkt, een heel ander jaar is dan 2022, dus we hebben natuurlijk een gloednieuwe Just Dance-game om te beoordelen. Ja, het is tijd voor de jaarlijkse update van de langlopende franchise van Ubisoft en hoewel het verleidelijk is om de recensie van vorig jaar hier gewoon te knippen en plakken — deze games veranderen echt niet veel buiten de afspeellijst van versie tot versie — het blijkt er zijn deze keer eigenlijk een paar betekenisvolle veranderingen aangebracht.

Allereerst, en het beste nieuws voor ons persoonlijk, is dat je nu de constante meldingen en advertenties voor de Just Dance+ abonnementsservice kunt uitschakelen. Als je je Just Dance 2022 herinnert, was dit een van de meest frustrerende aspecten van de inspanning van vorig jaar, met constante herinneringen dat je niet alle aangeboden inhoud had, ook al had je net vijftig pond betaald voor de game (die , krijgt dit jaar overigens geen fysieke release – pas op voor die codes-in-boxen!). Het is geweldig om te zien dat Ubisoft erkent dat mensen waarschijnlijk niet gedwongen willen worden om meer geld uit te geven elke keer dat ze afstemmen op een snelle bop of training.

We gaan verder en het geheel heeft ook een mooie facelift gekregen, met gestroomlijnde menu’s die beter aanvoelen om te navigeren dan eerdere items, plus een gereviseerde grafische stijl die, hoewel nog steeds een beetje vreemd, een duidelijke verbetering is ten opzichte van de griezelige -uitziende dansers uit vervlogen tijden.

Er is ook een nieuwe online-modus, waarin je tegen vijf andere spelers kunt strijden (zorg er wel voor dat je niet met je Joy-Con heen en weer beweegt en het systeem bedriegt), en Enter The DanceVerses, een verhalende modus, geeft je een reden om nummers te spelen die je anders misschien zou overslaan door een verhaal te vertellen over danshelden en schurken tussen de nummers door, waaraan naarmate de maanden verstrijken.

Ubisoft heeft het ook gepast gevonden om de aanpassingsmogelijkheden eens goed onder de loep te nemen. Er zijn nu heel veel goodies die je kunt ontgrendelen naarmate je verder komt. Je kunt in je kleedkamer springen en avatars, achtergronden, randen, badges, emotes en meer veranderen, plus er zijn een heleboel doelen en checklists die je moet voltooien en afvinken terwijl je je vaardigheden verbetert. Nummers zijn ook opgesplitst in handige categorieën voor 2023, wat betekent dat je gemakkelijk kunt inspringen op trainingshits, feestliederen of wat leuke relaxte dingen voor een meer ontspannen speelsessie.

In termen van tracks krijg je hier vooraf een behoorlijk kernaanbod van 40, waarbij de abonnementsservice van de game nog veel meer biedt als je besluit ervoor te gaan. Je kunt de volledige lijst met nummers hier bekijken, en tot nu toe genieten we echt van het meezingen met Britney Spears’ GiftigJustin Timberlake is geweldig Kan het gevoel niet stoppenen het magnifieke Telefoon met Beyonce en Lady Gaga. Oh, en BTS zit dit jaar in de mix, dus daar zouden hun legioenen fans tevreden mee moeten zijn.

Over het algemeen is het dus een behoorlijk uitje voor Just Dance 2023, een duidelijke verbetering ten opzichte van wat eerder is gekomen en een veel minder vervelende versie van de game dan wat we in 2022 voorgeschoteld kregen. Als je geen fan bent van de serie, is er nog steeds niets hier dat je echt van gedachten zal doen veranderen – het is nog steeds precies dezelfde dansmechanica die de kern vormt van de procedure – maar als het jouw kopje thee is, is dit net zo’n goede tijd als we tot nu toe met deze franchise hebben gehad.